Givande Plast-, lack- och skadekonferens
Fr v Mats Johansson, Holmgrens, Jennifer Erdtman, Klöver Dam, och Mats Eriksson, Holmgrens.
– Det finns en hel del bra saker på programmet. Särskilt intressant var Assistancekåren om digital bärgning, VW om bilarnas teknik och Toyota om det viktiga med utbildning och kompetens.
– Sedan ska vi inte glömma Jennifer Erdtman, Klöver Dam, om hur man rekryterar. Vi lägger 100 000-tals kronor på annonsering. Hennes tips ska jag ta med mig. Särskilt detta om att sprida via sina anställda, och då är det viktigt med nöjda medarbetare, säger Mats Johansson.
Hans kollega, Mats Eriksson, värdesatte i stort samma programpunkter. Men han vill speciellt lyfta fram Martin Altås, Car-O-Liner, och hans inlägg om kompetensinventering.
– Klockrent, menar Mats. Finns ingen anledning att skicka en gubbe som redan kan allt på en kurs. Glöm inte heller behovet av utbildning hos arbetsledningen, säger Mats Eriksson.