MRFs webbinarium om distansförsäljning - MRF

MRFs webbinarium om distansförsäljning


Läs några deltagares röster nedan:

Johnny Lindell, Vinslövs Fritidscenter
– Säg att de frågetecken som man hade innan kring det här med distansförsäljning förvandlades till utropstecken, inleder Johnny Lindell på husbils- och husvagnåterförsäljaren Vinslövs Fritidscenter.
– Distansförsäljning låter positivt, men det kan vara svårt, man kan lätt hamna i bakvattnet om man inte följer regelverket, fortsätter Johnny samtidig som han lovordar webbinariets upplägg och flöde.
– Det spände systematiskt över alla frågor som kan tänkas dyka upp vid distansförsäljning, summerar han.


Ulf Schade, Bilpartner Skåne
Han gillar formatet och det förmedlade kunskapsinnehållet.

– Det är väldigt bra att genom dessa former kunna ta del av en utbildning och bra att man genomför denna viktiga utbildning trots rådande omständigheter, förklarar han och tillägger:
– Distanshandel är lockande, men vi på Bilpartner har en mycket stor respekt för det affärsmässiga risktagandet det också för med sig.
Han gillar MRFs upplägg.

– Kursformatet är bra, och att man håller tiderna riktigt bra. Det får inte vara för långt, 45 minuter är alldeles lagom, menar Ulf och tillägger att det är viktigt att även deltagarna har en god disciplin.


Hans Holmlund, Holmlunds Bil Krylbo
Hans hos Toyotahandlaren Holmlunds Bil i Krylbo gillar både ämnet och formatet. Det ligger rätt i tiden. I en värld där mycket alltjämt är upp-och-ner, fyller webbaserad utbildning inom juridiska förutsättningar i nya försäljningskanaler en viktig funktion för att stärka kompetens och därmed även den egna konkurrenskraften.

– Man blir aldrig fullärd, säger han samtidigt som han ser en risk i att det blir för många webbinarier då det är så enkelt sätta upp ett sådant, och då inte bara från MRF.
– Bara att delta är en utmaning för oss. Vi är en liten handlare och våra kunder är nummer ett, men vi försöker se till att någon alltid är med, säger han.