Interaktivt i NY - MRF

Interaktivt i NY

Här kan besökare testa, känna och uppleva framtidens mobilitet. Ford har öppnat en interaktiv studio i New York som presenteras så här:

Ford öppnar nu en ny, interaktiv studio, FordHub, där besökare kan inspireras kring framtidens transport- och mobilitetslösningar. Precis innan starten av Super Bowl på söndag kommer företaget också visa en 90 sekunders reklamfilm med fokus på mobilitet. Arbetet ingår i Fords omställning till att vara både ett bil- och mobilitetsföretag.

Ford öppnar nu sin nybyggda, interaktiva studio FordHub i New York, med syftet att inspirera och upplysa människor om framtida mobilitetslösningar. Tanken är att den nya studion ständigt ska utvecklas i takt med samhällets förutsättningar och kommande innovationer. Arbetet med FordHub är en del inom Fords strävan mot att vara både ett bil- och mobilitetsföretag.

– Vi ser denna studio som ett aktivt, dynamiskt utrymme, där vi placerat både aktuella och framtida innovationer. Vi vill skapa framtidens mobilitetlösningar tillsammans med våra kunder, säger Elena Ford, handlar- och kundupplevelsedirektör på Ford.

Super Bowl-reklam lyfter Fords satsning på mobilitet
Dem 30 januari släppte Ford sin nya 90 sekunders reklamfilm som sänds i samband med Super Bowl den 5 februari. Filmen handlar om Fords nära och framtida mobilitetslösningar som ska hjälpa människor ”Go Further” i sin vardag.

Aktiviteter som lyfter fram mobilitetslösningar
Ford arbetar med städer världen över för att hitta nya idéer och lösningar för framtidens mobilitet. De besökare som kommer till studion i New York får bland annat ta del av en interaktiv världskarta som visar upp ”framtidens städer” och hur de skulle kunna fungera med mobilitetslösningar som elfordon, bildelningstjänster, samåkningstjänster och uppkopplade fordon.