Onlinetjänster för din verksamhet

MRFs produkter och tjänster hjälper dig med bilhandelsföretag och verkstäder. Här finns både digitala tjänster och tryckta produkter som exempelvis MRFs juridikböcker.

Digitala avtal och villkor

MRF Online

Här finns avtal, villkor och blanketter för bilhandel, verkstad och tunga fordon, inkl dokumentation ang GDPR. Under året tillkom flera uppdateringar, villkor för distansförsäljning och ett antal dokument och mallar för servicemarknad. Läs mer och beställ här

Lansering av nya versionen 4.0

MRF Begtest

Fortsatt arbete med utvecklingen av begagnatsystemet MRF Begtest, som är ett samarbete mellan MRF och Bilvision. Under 2020 lanserades MRF Begtest 4.0 och företagen började successivt att introduceras till den nya versionen. Läs mer och beställ här

Ny garanti lanserad

MRF Plus-garanti

Arbetet med MRF Plus-garantin, som är ett komplement till den vanliga MRF-Garantin, har fortsatt under året. Skillnaden för kunden är att bl a att MRF Plus-garantin sträcker sig över längre tid och att det inte finns något tak på hur mycket försäkringen täcker. MRF Plus-garantin är ett samarbete mellan MRF och Willis Towers Watson Sweden AB (WTW). Försäkringsgivare är Gjensidige Försäkring och lösningen administreras av Willis Towers Watson Sweden AB. MRF Plus-garantin tecknas i MRF Online – MRFs tjänst för digitala avtal och villkor.
Under året har vi genomfört flera webbinarier tillsammans med Willis för att informera och marknadsföra den nya garantin.
Läs mer här.

Bokningssajt

Utbildningar & event

Ta en titt i vår bokningssajt. Här samlar vi alla utbildningar och event. Under 2020 arrangerade vi många digitala utbildningar och event med anledning av pandemin. Digitala dagen, juridikutbildningar, BegBil, GA-enkäten och många utbildningar inom plast genomfördes digitalt.
Kolla våra aktiviteter här.