Vertygen som lyfter din verksamhet

MRFs produkter och tjänster hjälper dig med bilhandelsföretag och verkstäder. Här finns både digitala tjänster och tryckta produkter som exempelvis MRFs juridikböcker.

Ny uppdaterad version

MRF Online

Vi publicerade en modernare och tydligare form för våra digitala branschvillkor MRF Online. Här finns blanketter för bilhandel, verkstad och tunga fordon. Under året tillkom flera uppdateringar av bland annat MRFs varudeklaration, MRFs leveransvillkor samt den nya MRF Plus-garantin som tecknas här. Läs mer och beställ här

Utveckling mot nya versionen 4.0

MRF Begtest

Under året har vi arbetat med utveckling av begagnatsystemet MRF Begtest, som är ett samarbete mellan MRF och Bilvision. Systemet har byggts om från att bara hantera testen och ett par olika delar som behövs vid ett inbyte till ett flödessystem för inflödet av bilar till en handlare. Flera företag har deltagit som pilotföretag i utvecklingsarbetet. Under BegBil-19 presenterades en första betaversion av MRF Begtest 4.0 som planeras vara ute hos användarna under 2020. Läs mer och beställ här

Ny garanti lanserad

MRF Plus-garanti

MRF Plus-garanti är nu lanserad som ett komplement till den vanliga MRF-Garantin. Skillnaden för kunden är att MRF Plus-garantin sträcker sig över längre tid. Det finns heller inget tak på hur mycket försäkringen täcker. MRF Plus-garantin är ett samarbete mellan MRF och Willis Towers Watson Sweden AB (WTW). Försäkringsgivare är Gjensidige Försäkring och lösningen administreras av Willis Towers Watson Sweden AB. MRF Plus-garantin tecknas i MRF Online – MRFs tjänst för digitala avtal och villkor.

Utbildningar & event

Bokningssajt

En ny uppdaterad bokningssajt lanserades under 2019. Nu kan du boka MRFs utbildningar och event när det passar. Ta en titt här.

Produkter & tjänster

Uppdaterad webshop

Under året utvecklades hemsidan med en ny webshop. Här kan du köpa och hämta information om våra produkter och tjänster; för dig inom bilhandel och verkstad. Till webshopen här