De nominerade till Årets företag

Nu är de klara – MRF-företagen som nominerats till Årets företag inom bilplastreparationer, billackering respektive bilskador! 2 februari på Plast-, Lack- och Skadekonferensens middag presenteras för andra gången Årets företag och direkt därefter även segraren i MRFs Försäkringsbolagsenkät.

– Det har varit ett tufft nomineringsarbete, det finns många företag att välja mellan, berättar MRFs Jan Olvenmo som tillsammans med medlemmar från lackstyrelsen svarat för urvalet samt motiveringarna till varför just detta företag ska kunna bli Årets företag inom respekitve kategori.

– Det viktigt att det blir rätt, företaget som premieras ska vara duktigt och framför allt vara en förebild för andra branschföretag, fortsätter Jan

De nominerade företagen i tre kategorier:

Bilplastreparationer

  • Plastbiten, Järfälla
    Motivering: Under många år reparerat bilplast åt olika leverantörer, håller hög kvalitet och effektivitet, initiativtagare till nya reparationsmetoder
  • Vinyl Make Up Jönköping
    Motivering: Reparerar både stora och komplicerade plastreparationer på husbilar och husvagnar. Dessa reparationer kräver stor initiativförmåga och att man jobbar med nya metoder
  • Werkstad, Danderyd
    Motivering: Under många år legat i framkant inom plastreparationer. Stor fokus på att reparera istället för och byta. Alltid villiga att ta till sig nya koncept.

Billackering

  • Bilskadecenter, Östersund
    Motivering: Efter en arbetsam period jobbar man aktivt med produktionsförbättringar och har där med fått en helt ny struktur och ett gott och väl fungerande arbetsklimat inom verksamheten.
  • Helmia Bil i Karlstad
    Motivering: På Helmia arbetar kontinuerligt och metodiskt med processförbättringar, vilket lett till att verksamheten ligger i framkant inom sitt verksamhetsområde. Här tydliggörs vikten av ett bra ledarskap!
  • AWs Billackering Motala
    Motivering: Har under flera år hållit hög kvalitet och jobbat verksamhetsförbättringar för och hitta ett effektivare arbetssätt och på så sätt skapat en god arbetsmiljö

Bilskador

  • Gotlands PlÃ¥t & Lack (Visby Motorcentral)
    Motivering: Tänkte annorlunda när de byggde sin nya anläggning, deras nya skadeverkstad/lackeringsverkstad är byggd för att kunna skapa förutsättningar för framtiden.
  • Kungsbacka Bilskadecenter
    Motivering: Skadeverkstad som har högt kundfokus och håller hög kvalitet på utförda arbeten. De jobbar aktivt med förbättringar och tar fram nya lösningar för hela verksamheten med målet att skapa bättre förutsättningar.
  • Sällstorps PlÃ¥t o Lack
    Motivering: En skadeverkstad som möter framtidens krav, både när det gäller logistik och arbetsmiljö. Högt fokus på kundnöjdhet och kvalitet.
Dela via mail

Bilplast

MRFs försäkringsbolagsenkät – presentation 20 februari

Lack- och skadeföretagen har sagt sitt om affärsrelationen med de betydelsefulla kunder som försäkringsbolagen är. Resultatet...

Läs mer

Bumper – bildelar blir exklusiva möbler

I ett helt unikt projekt omvandlas plast från bilens stötfångare till exklusiva stolar och bord. Uttjänta...

Läs mer

MRFs vd har ordet

MRFs vd Tommy Letzén har ordet.

Vart är vi på väg? Lika mycket som det är en koppling till ett känt TV-program lika mycket är frågan kopplad till osäkerhet och förändring i omvärlden. Kanske med en travestering om att det är på väg.

Visa alla