Det är nu det händer, vi är mitt inne i den digitala revolutionen och vi kan nu genom Wayke styra vår egen framtid, säger Lennart Börjesson ordförande i MRF. Den satsning som branschen nu gjort med Wayke skapar förutsättningar för att vi ska kunna ligga i framkant på den digitala resan.


Lennart Börjesson, ordförande MRF och Tommy Letzén, vd MRF

Att branschen nu själva äger och utvecklar plattformen är ett unikt läge, säger Tommy Letzén, vd på MRF. Vi har via Föreningen Svensk Bilhandel finansierat utvecklingen av en produkt som under de första 15 veckorna visat sig innehålla alla dom utlovade egenskaperna och mycket mer.

Just nu är Wayke i första hand en marknadsplats för begagnade bilar men det är bara början på vad tjänsten kan bli för framtiden – det är du som företag som styr och påverkar utvecklingen, säger Tommy.

Vår bransch är kanske inte känd för att vara så förändringsbenägen men nu har vi tillsammans en unik möjlighet att förändra den bilden och se till att framtidssäkra vår bransch.

Låt oss nu tillsammans göra Wayke till en succé för branschen, avslutar Lennart Börjesson.

OM WAYKE

Trafik senaste veckan

  • 42 629 publicerade annonser
  • 880 anslutna anläggningar
  • 181 anläggningar exklusivt på Wayke
  • 185 669 unika besökare (bilköpare)
  • 14,6% ökning i sidvisningar (1 191 199)
  • 63% av besökarna fördjupar sig i annonsen
HOS NÅGRA ÅTERFÖRSÄLJARE

Bilhandel

Kolla film om GDPR här

MRFs jurist David Norrbohm berättar om hur du lyckas med ditt GDPR-arbete.

Läs mer

Nuläget på bilmarknaden

Varje månad kommenterar Johan Holmqvist, bilhandelsansvarig på MRF, utvecklingen på bilmarknaden. Här hittar du kommentarer och...

Läs mer

Volvo och Mercedes vinnare i GA-enkäterna

Volvo står som segrare i GA-enkäten för andra året i rad och Mercedes vann den nya...

Läs mer
Visa alla