Ett och annat att finslipa efter viktig input från kursdeltagarna. Så summerar plast-, lack- och skadesektionens Jan Olvenmo den nyligen genomförda piloten inom vidareutbildning för bilplastreparatörer, hos BoJo i Mjölby.

– Det finns ett tydligt vidareutbildningsbehov. Vi hade många duktiga plastreparatörer på piloten, de kan sitt jobb men behöver lära sig att använda ytterligare arbetsmetoder. Vi ser att många limmar, trots att de kan svetsa, nu lyfter vi fram den metod ytterligare, säger Jan Olvenmo.

Han berättar att deltagarna arbetade två och två, vilket gav utrymme till både erfarenhetsutbyte och yrkesmässigt nätverkande. Deltagarna var från nästan hela landet.

– Det bästa för oss var den återkoppling som vi fick kring upplägg och innehåll. Den tar vi med oss till nästa kurstillfälle.

För pilotutbildningen svarade Anders Kling, MRF, Roger Jonsson, BoJo samt Jan Olvenmo.

Fotnot. Under veckan genomförs den första kursen i plastkännedom. Även denna är en pilot.

Bilplast

149 skäl att vara medlem i MRF

En uppdaterad version! Vi har även till detta år gjort en sammanställning av vår verksamhet där...

Läs mer

Snart dags för plast, lack & skadekonferens

250 representanter från företag varav 210 ska vara med på jubiléumsmiddagen. MRFs årliga Plast-, Lack- och...

Läs mer

Kvalitet kräver systematiskt arbetssätt

En intressant talare på MRFs Plast-, lack- och skadekonferens är Christer Andersson, konsult på Real Consulting...

Läs mer
Visa alla