Just nu är det mycket svårt att se alla konsekvenser av hur WLTP införandet kommer att påverka bilhandeln. Några frågor som man kan fundera över är exempelvis ; Kommer det att gå att exportera begagnade laddhybrider till Norge fortsättningsvis?

Om inte, kommer värdet på dessa att påverkas?
Hur kommer andrahandsvärdet på en bil med hög skatt att vara ”extra” attraktiv efter tre år då skatten sänks och därmed påverka värdet positivt?

Förutom detta så kan man läsa i pressklippen nedan att biltillverkarna står för rejäla utmaningar gällande utsläppsnivåer.


Miljardböter väntar bilindustrin – nya EU-regler om utsläpp | Ny Teknik

Biltillverkarna hotas av mångmiljardböter | Sydsvenskan


Bilhandel

Nuläget på bilmarknaden

Varje månad kommenterar Lars Lieberg, bilhandelsansvarig på MRF, utvecklingen på bilmarknaden. Här hittar du kommentarer och...

Läs mer

1 november kommer nya VDN

Konsumentverket, KOV och MRF har träffat en ny överenskommelse gällande varudeklaration, VDN, för begagnad personbil som...

Läs mer

MRFs stora pris 2018

"MRFs stora pris delas ut till person eller organisation/företag som främjat utvecklingen av bilbranschen för en...

Läs mer
Visa alla