MRFs projekt med att öka andelen reparerad plast på tunga fordon tar ett rejält steg framåt. Detta när ett första ”skarpt” projekt inleds hos Finnvedens Lastvagnar i Växjö.

– Första steget är att utbilda bilplastreparatörer med fokus på plastreparationer på tunga fordon. Det är skillnad mellan plastreparationer på personbil och lastbil främst på grund av att man använder andra plastmaterial i, exempelvis, stötfångare. Vi inom MRF Bilplastteknik har tagit fram vilka material och metoder som man kan använda, berättar MRFs Jan Olvenmo.

Han förklarar att projektet hos Finnvedens avser reparationer på i första hand Volvo Lastbilar. Man kommer även och se om personbils tidslistan för plastreparationer går att använda inom

Bilplast

149 skäl att vara medlem i MRF

En uppdaterad version! Vi har även till detta år gjort en sammanställning av vår verksamhet där...

Läs mer

Snart dags för plast, lack & skadekonferens

250 representanter från företag varav 210 ska vara med på jubiléumsmiddagen. MRFs årliga Plast-, Lack- och...

Läs mer

Kvalitet kräver systematiskt arbetssätt

En intressant talare på MRFs Plast-, lack- och skadekonferens är Christer Andersson, konsult på Real Consulting...

Läs mer
Visa alla