Lapp på luckan, det vill säga fullsatt, 360 bilhandlare och andra branschrepresentanter var på plats när vi arrangerade begagnatkonferensen BegBil för tredje året i rad. Årets upplaga av blev en succé med ett laddat program, 16 utställare och inte minst möjligheter för deltagarna att knyta kontakter och nätverka i branschen.

– Som arrangör är vi mycket nöjda, inleder Jeanette Edman, marknadskoordinator på MRF och en del av MRF-teamet bakom BegBil-18 tillsammans med Lars Lieberg, projektledning, och Åsa Midbeck Hallgrimsson, koordinator.

– Det viktiga är mixen av allt, samt att det finns tid över för att mötas.

Som tidigare nämnts så är mixen det viktiga. Utöver dynamiska panelsamtal kring beghantering i nya kanaler och via digitala marknadsplatser bjöds också på inspiration, innovation och framtidsspaningar av kända föredragshållare inom respektive ämne.

Läkaren och hjärnforskaren Katarina Gospic inledde med att det viktigaste av allt, för att det ska bli en bilaffär – det är att förstå hur hjärnan hanterar köpimpulser, det som brukar kallas för neuroekonomi. Hon har även fördjupat sig i ledarskapets neurologi.

Johan Eriksson, expert hos Google, lyfte frågan om digitalisering, innovation, livslångt lärande och vad det har för konsekvenser för företagare, inte minst bilhandlare.

Troed Troedson, framtidsspanande föredragshållare, vände upp och ner på de flesta begreppen genom att tala om digitalisering och globalisering i ett perspektiv liknande de stora förändringarna på 1850-talets omställning till kunskapssamhälle.

BegBil-18

BegBil-18 infriade förväntningarna

Lapp på luckan, det vill säga fullsatt, 360 bilhandlare och andra branschrepresentanter var på plats när...

Läs mer
Visa alla