Att marknadsföra bilar med miljöargument - vad gäller? - MRF

Att marknadsföra bilar med miljöargument – vad gäller?

Seminariet kommer bland annat fokusera på frågor som berör marknadsföring i bilhallar, annonser samt marknadsföring på nätet. Införandet av WLTP-körcykeln, ny miljöbilsdefinition och ökad andel laddbara bilar i nyregistreringarna gör att det finns ett flertal nya begrepp med miljöpåstående och miljöargument som kommer att redas ut under seminariet.

Seminariet tittar också på grunderna i marknadsföringslagen samt hur reglerna för etisk marknadsföring påverkar hur reklam för bilar får se ut ur ett miljöperspektiv.

Seminariet kommer att livesändas på BIL Swedens Facebook här

Frukostseminarium – Att marknadsföra bilar med miljöargument
Tid:
17 mars kl. 08:30–10:00 (frukost från 08:00)
Plats: Näringslivets hus, Storgatan 19, Stockholm. Sal: Wallenbergaren.

 

Medverkande:
Charlotte Söderlund, jurist, Konsumentverket
Gunilla Welander, jurist, RO
Jakob Rönnerbäck, jurist, RO
David Norrbohm, vice vd och jurist, MRF
Anders Norén, teknisk chef, BIL Sweden
Ulf Svensson, teknisk samordnare, BIL Sweden

Anmäl dig här