Passa på att utbilda

MRFs kurser i bilplastteknik respektive elsäkerhet hos BoJo rullar på enligt plan.
– Att vi kan göra det beror på att i regel är det väldigt små grupper, under tio personer som deltar. Normalt brukar det vara 6-8 deltagare på grundkursen i bilplastteknik och ungefär motsvarande på elsäkerhetskursen. Det innebär att man varken sitter eller står allt för tätt i utbildningslokalen, förklarar plast-, lack- och skadesektionens Jan Olvenmo.

Han vill även, och gärna, framhålla att båda kurserna är inom nya tekniker där kompetensen efterfrågas.

– De som går på kurserna är branschens framtid, menar Jan.

En fyra dagars grundkurs i bilplastteknik startar redan nu på måndag 30:e mars, medan en endagskurs i elsäkerhet; el- och elhybrid kurs genomförs 14 april.

– Genom att gå kurserna, få kompetensen, förstärks verkstadens konkurrenskraft, kalla det för att man framtidssäkrar både verkstadens och medarbetarnas framtid inom nya tekniker och material.

Tanken med det ”krisavtal” som omfattar korttidsarbete, är att även kompetensutveckling ska vara en del av det. För närvarande är det mesta kring den biten oklar.


Läs mer och boka här 

Dela via mail

Bilplast

Betygsätt försäkringsbolagen

Fortfarande finns möjlighet att svara på vår enkät om försäkringsbolagen. Det är lack- och skadeföretagens chans...

Läs mer

Kurser online i Kemiska arbetsmiljörisker

MRF arrangerar nu utbildningen i ”Kemiska arbetsmiljörisker” AFS 2014:43 (även kallad härdplastutbildning) som webbkurs där du...

Läs mer

Passa på att utbilda

MRFs kurser i bilplastteknik respektive elsäkerhet hos BoJo rullar på enligt plan. – Att vi kan...

Läs mer
Visa alla