Att marknadsföra bilar med miljöargument – vad gäller?
Webbinariet genomförs i samarbete med Bil Sweden, Konsumentverket och Reklamombudsmannen. Införandet av WLTP-körcykeln, ny miljöbilsdefinition och ökad andel laddbara bilar i nyregistreringarna gör att det finns ett flertal nya begrepp med miljöpåstående och miljöargument som kommer att redas ut under webbinariet. Vi kommer också titta på grunderna i marknadsföringslagen samt hur reglerna för etisk marknadsföring påverkar hur reklam för bilar får se ut ur ett miljöperspektiv.
Torsdag 14 januari
Medverkande:
Charlotte Söderlund, jurist, Konsumentverket
Gunilla Welander, jurist, RO
Jakob Rönnerbäck, jurist, RO
David Norrbohm, vice vd och jurist, MRF
Anders Norén, teknisk chef, BIL Sweden
Ulf Svensson, teknisk samordnare, BIL Sweden
Tid: 14 januari kl. 10:00 – 11:30
Anmäl dig här
Länk till webbinariet skickas ut den 13 januari 2021.
För mer information kontakta: Ulf Svensson, 072-7261791, ulf.svensson@bilsweden.se