Kurs i kundvård

Satsa på god kundvård och boka dig och din personal på kundvårdsutbildning med Joachim Due-Boje. Kursen körs på ditt företag, i en lokal nära dig eller via webbinarium, anpassad enligt gällande rekommendationer.

Målgrupp: Servicerådgivare, reservdelssäljare, verkstadschef, bilsäljare

Kursinnehåll:

  • Vad är viktigast på världens bästa verkstad?
  • Kunden på verkstaden
  • Konsumenttjänstlagen
  • Kundmottagningen
  • Långtidsvärde på en kund
  • Hur ska jag undvika en missnöjd kund?
  • Köpvärt – backjobb?
  • Vad vill kunden ha?
  • Hantverkarens kroppsspråk
  • När kunden har åkt hem

Kurstid: 3 timmar

Kursledare: Joachim Due-Boje, servicemarknadschef MRF. Egen verkstad i 30 år, flitigt anlitad föredragshållare, ledamot i ARN


Kontakta oss och boka
Kontakta oss för bokning av tid och plats som passar
ditt företag. Anna Nilsson Bålman, anna@mrf.se, 08-701 63 28

Dela via mail

Bilverkstad

Ny visselblåsarlag – vad du som arbetsgivare behöver tänka på

I juni 2020 presenterade regeringen sin utredning av EU:s nya visselblåsardirektiv. Den svenska lagen föreslås träda...

Läs mer

AECDR nyheter från Bryssel 29/2021

Följ senaste nytt från MRFs lobbyorganisation - AECDR (Alliance of European Car Dealers and Repairers) i...

Läs mer

GBV verkstäder ska fördubblas

I början av september träffades parter för verkstadskedjorna, MRF och SFVF för att diskutera framtida utveckling...

Läs mer
Visa alla