Daniel Fransson - MRF

Daniel Fransson

VD, Atracco Auto AB

Berätta om företaget!
Atracco Auto verkar på tre orter: Växjö, Kristianstad och Västerås. Vi har 70 anställda och fokuserar på skadeverkstad, bilservice och lackering. Vi omsätter 100 miljoner kronor och är en auktoriserad partner för Volkswagen, Skoda, Seat, Cupra och VW Transport – men vi välkomnar alla bilmärken.

Vilken är den viktigaste orsaken till att ni är med i MRF?
Skylten på dörren och medlemskapet är en kvalitetsstämpel. Det ger trygghet för kunden och visar att vi är en seriös aktör.

Vad får ni ut av ert medlemskap?
Ett bra exempel är kampanjen med influencern Tim Liljegren för att locka ny arbetskraft till branschen, där det idag råder brist. Så den viktigaste pucken är att få unga killar och tjejer intresserade av jobben vi kan erbjuda. Den juridiska kompetensen inom MRF är guld värd och finns bara ett mejl eller telefonsamtal bort. Dessutom är arbetet med att lobba för rätt branschstandard och kvalitetssäkra skaderegleringen mycket bra. Det händer mycket nu med elektrifieringen och digitaliseringen.

Är det något som MRF borde jobba mer med?
Inget konkret, men framtidens utmaningar handlar om att ligga i framkant, hantera den växande marknaden av begagnade elbilar och uppkopplade bilar. Hela branschen kommer att förändras när allt blir ettor och nollor.