Assistancekåren tar hem servicecenter - MRF

Assistancekåren tar hem servicecenter

Bättre och kvalitetssäkrad service både för kunder och åtgörare, sammanfattar Sara Wetterholm, marknadschef och verksamhetsutvecklare på Assistancekåren, satsningen på ett eget servicecenter förlagt till huvudkontoret i Sundbyberg.

– Tanken är att vi ska höja kvaliteten samtidigt som vi stärker Assistancekårens varumärke. Med det nya servicecentret kan vi hantera ett uppdrag från första kontakt via 020-912 912 till dirigering av bärgare och slutgiltig fakturering, berättar Sara.

Ett första steg är att samordna stationeras beställningsverksamheter i Stockholmsregionen. Tack vare samordningen och därmed den centrala dirigeringen ska väntetider hållas nere samtidigt som rätt enheter, fordon, utför bärgningsuppdraget.

– Det är enbart 020-numret som avses. Vi ser en styrka i att vårt servicecenter tar hand om 020-numret, det innebär bättre och kunnigare service för inringaren samt hela vår verksamhet genomsyrar då Assistancekåren, menar Sara Wetterholm och tillägger att det egna servicecentret är ett steg i rätt riktning för hela Assistancekåren Sverige.

– Vi har påbörjat en fantastisk resa, säger hon.

Rekrytering av operatörer kommer att påbörjas inom kort.