Kåren ökar marknadsaktiviteter i syd
– I marknadsplanen ligger tyngdpunkten i år på marknadsföringsinsatser i främst Sydsverige. För några år sedan drogs strategin upp att dela in landet i tre regioner av resursskäl – nord, mitt och syd. Tanken är att lägga en större marknadsföringsaktivitet i , till exempel, ett område eller tidpunkt på året där ett större evenemang går av stapeln, berättar Kenneth Gustavsson ansvarig för marknadsaktiviteterna hos Assistancekåren.
Under 2018 ligger större aktiviteter kopplade till den svenska klassikern Vätternrundan i juni och mässan Elmia Lastbil i augusti.
Kenneth berättar också att Assistancekåren har förnyat partnerskapet med ”En Svensk Klassiker” under 2017.
– Närmast i tid ligger Engelbrektsloppet 9-11 februari i Norberg. Assistancekåren kommer att vara på plats ifall tävlande eller publik som kommer med bil eller buss behöver hjälp, berättar han.
Andra större marknadsaktiviteter under 2018 är:
- TV-serierna ”Vägens Hjältar” i Kanal 5
- ”Frusna Vägar” i TV3
- Vasaloppet
- Vansbrosimningen
- Lidingöloppet
- Bärgningsmässan i anslutning till Assistancekårens konferens och årsmöte