Assistancekåren stärker sin organisation - MRF

Assistancekåren stärker sin organisation

– Nu ser jag fram emot att vara med på Assistancekårens fantastiska resa, inleder Sara Wetterholm vårt samtal.

Sara kommer i huvudsak att arbeta som marknadschef. Vilket innefattar bland annat aktivt arbete på marknaden med både nya och befintliga kunder – hon kommer att finnas som stöd vid upphandlingar, jobba aktivt med marknadsföringsinsatser som mässor och demodagar. I arbetsbeskrivningen ligger även uppgiften att arbeta en del med sociala media, reklamationer och rapportering.

Som tidigare nämnt, ska ”Kårens” marknadsföring vässas till, bli mer strukturerad och långsiktig.

– Nu är jag väldigt ny i denna roll och jag är i full gång med att sätta mig in i rollen och att lära mig så mycket som möjligt. Under tiden kommer en genomtänkt och långsiktig marknadsplan att formas. Vi har många tankar och idéer som är under utveckling. Vi vill att det självklara valet för kunden ska vara Assistancekåren och där tycker jag att vi har kommit väldigt långt. Vi vill skapa trygghet. Lika självklart att ringa brandkåren när det brinner, lika självklart ska det vara att ringa Assistancekåren när bärgning eller annan assistans behövs, berättar Sara.

Sara Wetterholm, ny marknadschef på Accistancekåren

Assistancekåren är långtifrån en homogen grupp, utan den är en sammanslutning av fria företagare. Därför är arbetet med varumärkesmanualen och kvalitetsstandarden oerhört viktigt. Inte minst för att hålla ihop ”Kåren” mot marknaden och kunderna.

– Arbetet med både varumärkes- och kvalitetsmanualen går mycket bra. Varumärkesmanualen håller på att utformas. Målsättningen är att den ska vara färdig till regionmötet den 4-5 oktober. Det ska bli otroligt spännande att få vara med på den här resan tillsammans med alla fantastiska kollegor, avslutar Sara Wetterholm.

Privat är hon sambo och har tre barn samt två katter och en hund. Familjen är nummer ett, medan eventuella lediga stunder ägnas åt friluftsliv.