Med 45:e utgåvan i rad är Assistancekårens väggalmanacka på väg att bli en riktig klassiker, få ett nostalgiavärde bland samlare utanför ”Kårens” ordinarie kundkrets.

– Allt började med Bärgningskåren i mitten av 70-talet. 1992 tog Assistancekåren över stafettpinnen. Det går inte att säga annat än att det är en efterlängtad julgåva från ”Kårens” bärgare till deras kunder, säger Kenneth Gustavsson, reklamansvarig på Assistancekåren.

Kenneth berättar att det emellanåt har varit svårt att få in bilder, men tack vare digitaliseringen, och framför allt den smarta telefonen, har det blivit enklare. Samtidigt har allt fler stationer insett nyttan, marknadsföringsvärdet, att vara dela ut väggalmanackan.

En del bärgare och stationer har dessutom lite samarbete med blåljusfotografer som kan ordna riktigt proffsiga bilder i gentjänst. Något som värdesätts när bidragen kommer in, enligt Kenneth.

– Varför inte pryda verkstaden eller bilhallen med en färggrann väggbonad hela året ut? Kontakta närmaste station eller Assistancekåren direkt, avslutar Kenneth Gustavsson.

Bärgarna

Branschmöte med bärgarna

Nyligen träffade branschen bärgarna - MRF, BIL Sweden, SBR mötte Assistancekåren-bärgarna, Viking, SOS International och Falck...

Läs mer

Assistancekåren har ny hemsida

Assistancekårens samhällsservice i realtid. Det är en av de intresseväckande finesserna på Assistancekårens nya, upphottade, hemsida.

Läs mer

Anna Eklund förstärker marknadsteamet

Assistancekåren förstärker sin marknadsorganisation. Anna Eklund har rekryterats som marknadsspecialist. Anna tillträdde sin tjänst på huvudkontoret...

Läs mer
Visa alla