Employer branding - MRF

Employer branding

Välkommen till denna utbildning i det som vi på svenska kan kalla “arbetsgivarreklam”, d v s hur man kan marknadsföra sitt företags varumärke när man vill rekrytera personal. Kursen ger kunskap om hur man för ändamålet kan använda sig av sociala medier och digitala plattformar som idag är så betydande.

Utbildare

Jennifer Erdtman driver och äger Klöver Dam Marknadsbyrå AB som arbetar med marknadsföring och marknadsstrategi, områden inom vilka Jennifer föreläser och kontinuerligt håller utbildningar. Jennifer har sedan tidigare en bakgrund från fordonsbranschen och har arbetat på Scania, Audi Sverige och Volkswagen Sverige.

Kursinnehåll

  • Hur beter vi oss när vi söker jobb år 2017 och hur tar vi emot kommunikation?
  • Ert varumärke som arbetsgivare på sociala medier – hur fungerar det?
  • Nålgrupp och varumärke i det digitala – att förstå och planera
  • Hur involverar du din personal för att rekrytera nya medarbetare?
  • Hur mycket påverkar den befintliga personalen vilka som blir intresserade av just ert företag?
  • Effektiva modeller för att skapa innehåll som egagerar
  • Juridik i sociala medier – policies, rättigheter, m.m.

Målsättning

Kursen ger en stabil grund för att arbeta med rekrytering via sociala medier och digitala plattformar på ett strategiskt och taktiskt sätt. Ta gärna med egna fall från er verksamhet så får ni hjälp med med att ringa in styrkor och utvecklingsmöjligheter och kan anpassa övningar efter era behov. Utbildningen ger er massor av inspiration om hur ni enkelt kan låta era medarbetare bli en naturlig del i era framtida rekryteringsprocesser.

Kursavgift inkl. lunch

Ordinarie pris för MRF-medlem är 1 500 kr. Är man inte medlem är priset 2 500 kr.

För PILOTKURSEN den 5 maj ger vi våra MRF-medlemmar 50% rabatt, vilket blir 750 kr!

Priserna är per person, inklusive lunch, exklusive moms.

Boka kursen här