Klättrar ända till toppen
Alla
Filip Frennby, varumärkesdirektör Isuzu Sverige, visar stolt upp förstapriset.
Vi har intervjuat alla generalagenter och återförsäljarföreningar. Läs deras kommentarer till årets resultat. Välj märke i listan ovanför.

1
Isuzu ny vinnare
I fjol var det Mazda som stod överst på pallen. I år är det Isuzu som tagit sig hela vägen upp från att i fjol varit delad tvåa. Märket har förbättrat sitt index med drygt 15 procent jämfört med förra året.
– Jag tror att våra återförsäljare är glada för att vi har respekt för hur affären ser ut och att man på varje bil har en bra lönsamhet. Vi försöker vara enkla att jobba med, säger Filip Frennby, varumärkesdirektör Isuzu Sverige.

2
BMW kniper andraplatsen
Här har vi årets raket som har förbättrat sitt index med närmare 37 procent och klättrar från 17:e plats.
– Det här är resultatet av ett lagarbete. Jag vill tacka våra återförsäljare som lägger mycket tid tillsammans med oss för att förbättra vårt partnerskap och vår gemensamma prestation. Vår laganda är verkligen unik nu, säger Emmanuel Bret, vd för BMW Sverige.

3
Subaru upp på pallen igen
Subaru har haft en pallplats många gånger, men i fjol ramlade man ner till nionde plats. Men i år tar Subaru ett rejält steg upp i listan. I var tredje fråga hamnar Subaru bland de tre bästa.
– Jag är glad att återförsäljarna tycker att vi lyssnar till dem. Det vi genomförde i december har landat bra. Det finns en förståelse, en samsyn och ett tight team. Ljuspunkterna i undersökningen är att de har förstått vår idé, säger John Hurtig som är varumärkeschef.